Ministerstvo spravodlivosti naďalej hľadá šéfa Úradu pre správu zaisteného majetku
Ministerstvo spravodlivosti pokračuje v hľadaní nového riaditeľa alebo riaditeľky novoznikajúceho Úradu pre správu zaisteného majetku. Dnešné výberové konanie bolo totiž neúspešné. Do prvého výberového konania sa prihlásili štyria uchádzači, traja splnili podmienky a na výberovom konaní sa zúčastnili dvaja záujemcovia. Hodnotila ich široká sedemčlenná komisia, kde mali okrem ministerstva spravodlivosti zastúpenie aj Špecializovaný trestný súd, Generálna prokuratúra a Ministerstvo financií SR. V krátkom čase preto bude vypísané nové výberové konanie.
Nový úrad pre správu zaisteného majetku vzniká vďaka schváleniu zákona k zaisťovaniu majetku, ktorý ministerstvo spravodlivosti pod vedením Márie Kolíkovej presadilo minulý rok. Ide o dôležitú úpravu pre efektívny boj proti korupcii. Zákon je účinný od 1. januára a počíta aj so zriadením nového úradu pre správu zaisteného majetku, ktorý má začať fungovať od 1. augusta 2021. Dovtedy je potrebné zabezpečiť organizačno-personálnu, procesnú a materiálnu pripravenosť tohto úradu.
„Od človeka, ktorý bude tento úrad viesť, bude závisieť celá činnosť tohto úradu. Je preto dôležité, aby to bol človek rozhľadený v agende súvisiacej s činnosťou tohto úradu, aby to bol človek, ktorý bude vedieť ako naložiť s majetkom, ktorý bol zaistený na základe rozhodnutia orgánov činných v trestnom konaní, osobitne predpokladám, že to budú rozhodnutia prokurátorov a, samozrejme, aj súdov. Je veľmi dôležité, aby to bol človek bez akýchkoľvek korupčných vplyvov. Mrzí ma, že dnešné výberové konanie bolo neúspešné. Záleží nám však na tom, aby sa funkcie ujal najlepší možný kandidát a urobíme všetko preto, aby sme takého človeka našli,“ uviedla ministerka spravodlivosti M. Kolíková.
Výberové konanie bolo zložené z písomnej a ústnej časti. Písomnú časť výberového konania tvoril test predovšetkým zo základných znalostí právnych predpisov vo vzťahu k činnosti Úradu pre správu zaisteného majetku, test z cudzieho jazyka a prípadová štúdia. V ústnej časti by komisia preverovala schopnosti a vlastnosti uchádzača.
Medzi podmienkami pre uchádzačov bolo vysokoškolské vzdelanie II. stupňa, ovládanie angličtiny na úrovni B2 – teda stredne pokročilý a minimálne 5-ročná prax v riadiacej funkcii. Kandidáti museli mať dobré riadiace schopnosti, analytické, koncepčné a strategické myslenie, museli byť flexibilní, svedomití, spoľahliví a museli byť schopní pracovať pod tlakom.
Úlohou nového riaditeľa úradu bude tvorba stratégie a štátnej politiky, koncepčná činnosť a tvorba zásadných opatrení, koordinovanie tvorby zásadných opatrení, zabezpečenie efektívnej komunikácie, účelného hospodárenia s majetkom na úrovni úradu a v rámci výkonu správy zaisteného majetku.