Informácie pre správcov konkurznej podstaty

Skúška, zápis a vyčiarknutie

Predpoklady zápisu do zoznamu správcov ustanovuje zákon č. 8/2005 Z. z. o správcoch a o zmene a  doplnení niektorých zákonov.

Zápis do zoznamu správcov vykoná ministerstvo na základe písomnej žiadosti osoby osoby osoby, ktorej sa zápis do zoznamu správcov týka. Žiadosť sa podáva prostredníctvom webového formulára.

Súvisiace dokumenty

Povinnosti správcu v zmysle zákona č. 297/2008 Z.z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu

Stanoviská MS SR

Stanovisko MS SR vo veci uplatňovania odmeny správcov v konaniach podľa štvrtej časti ZKR. (PDF, 233 KB)

Základné informácie

Fyzická osoba k žiadosti pripojí doklady, ktorými:

  • preukazuje odbornú spôsobilosť (kópiou vysokoškolského diplom​u v odbore právo alebo ekonómia a kópiou osvedčenia o vykonaní správcovskej skúšky);
  • dokladá zriadenie kancelárie
    • nájomnou zmluvou, podnájomnou zmluvou alebo listom vlastníctva alebo iným vhodným dokladom (napr. súhlasom vlastníka nehnuteľnosti na zriadenie kancelárie),
    • nákresom pôdorysu miestnosti kancelárie,
    • grafickým plánom kancelárie, ktorý znázorňuje jej umiestnenie, ak sa kancelária nachádza v budove v rámci určitého areálu,
    • situačným plánom kancelárie, z ktorého je zrejmá jej dostupnosť z verejnej komunikácie,
    • v oznámení o zriadení kancelárie sa uvedú aj úradné hodiny kancelárie, telefónne číslo, e-mailovú adresu, prípadne číslo faxu;
  • preukazuje bezúhonnosť: poskytnutím údajov potrebných na získanie odpisu z registra trestov predložených ako príloha žiadosti alebo priamo na tlačive č. 7 (presný názov : „Žiadosť o odpis registra trestov (7) pre iné orgány“), ktoré je možné si zakúpiť v spoločnosti ŠEVT:
    • meno, priezvisko, rodné priezvisko, pôvodné meno alebo priezvisko, ak došlo k zmene mena alebo zmene priezviska, prípadne prezývku osoby, ktorej sa žiadosť týka,
    • dátum narodenia, rodné číslo, miesto a okres narodenia, adresu trvalého pobytu a u osoby narodenej v cudzine aj štát narodenia,
    • štátne občianstvo,
    • pohlavie,
    • meno, priezvisko a rodné priezvisko rodičov

Ministerstvo má povinnosť overiť platnosť všetkých údajov z predloženého občianskeho preukazu alebo iného dokladu preukazujúceho totožnosť, čo v praxi znamená, že žiadateľ sa bude musieť dostaviť osobne na Ministerstvo spravodlivosti SR aj s dokladom (občianskym preukazom) alebo zaslať Ministerstvu spravodlivosti SR jeho notárom overenú kópiu;

  • preukazuje, že je občanom Slovenskej republiky, iného členského štátu Európskej únie alebo iného zmluvného štátu Dohody o Európskom hospodárskom priestore, a že má trvalý pobyt na území Slovenskej republiky alebo na území iného členského štátu (kópiou občianskeho preukazu);
  • preukazuje spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu (čestné vyhlásenie a kópia občianskeho preukazu);
  • preukazuje dôveryhodnosť (čestné vyhlásenie – zapracované do formulára žiadosti o zápis fyzickej osoby do zoznamu správcov);
  • žiadateľ pripojí fotografiu a kolok v hodnote 4,50 EUR za vyhotovenie preukazu správcu;
  • žiadateľ pripojí kolok v hodnote 200,- EUR za zápis do zoznamu správcov.

​Právnická osoba k žiadosti pripojí doklady, ktorými:

  • preukazuje bezúhonnosť, a že jej spoločníci sú bezúhonní: poskytnutím údajov potrebných na získanie odpisu z registra trestov predložených ako príloha žiadosti alebo priamo na tlačive č. 7 (presný názov : „Žiadosť o odpis registra trestov (7) pre iné orgány“), ktoré je možné si zakúpiť v spoločnosti ŠEVT:
    • meno, priezvisko, rodné priezvisko, pôvodné meno alebo priezvisko, ak došlo k zmene mena alebo zmene priezviska, prípadne prezývku osoby, ktorej sa žiadosť týka,
    • dátum narodenia, rodné číslo, miesto a okres narodenia, adresu trvalého pobytu a u osoby narodenej v cudzine aj štát narodenia,
    • štátne občianstvo,
    • pohlavie,
    • meno, priezvisko a rodné priezvisko rodičov

Ministerstvo má povinnosť overiť platnosť všetkých údajov z predloženého občianskeho preukazu alebo iného dokladu preukazujúceho totožnosť, čo v praxi znamená, že žiadateľ sa bude musieť dostaviť osobne na Ministerstvo spravodlivosti SR aj s dokladom (občianskym preukazom) alebo zaslať Ministerstvu spravodlivosti SR jeho notárom overenú kópiu;​

  • preukazuje dôveryhodnosť, a že jej spoločníci sú dôveryhodní (čestné vyhlásenie – vo forme prílohy k žiadosti);
  • dokladá zriadenie kancelárie:
    • nájomnou zmluvou, podnájomnou zmluvou alebo listom vlastníctva alebo iným vhodným dokladom (napr. súhlasom vlastníka nehnuteľnosti na zriadenie kancelárie),
    • nákresom pôdorysu miestnosti kancelárie,
    • grafickým plánom kancelárie, ktorý znázorňuje jej umiestnenie, ak sa kancelária nachádza v budov v rámci určitého areálu,
    • situačným plánom kancelárie, z ktorého je zrejmá jej dostupnosť z verejnej komunikácie,
    • v oznámení o zriadení kancelárie sa uvedú aj úradné hodiny kancelárie, telefónne číslo, e-mailov adresu, prípadne číslo faxu;
  • žiadateľ pripojí oznámenie adresy, ktorú navrhuje zapísať do zoznamu správcov ako kanceláriu ako aj jej zástupcu (vo forme prílohy2 k žiadosti);
  • žiadateľ predloží kópiu zakladateľského dokumentu spolu s výpisom z Obchodného registra Slovenskej republiky;
  • žiadateľ pripojí kolok v hodnote 4,50 EUR za vyhotovenie preukazu správcu;
  • žiadateľ pripojí kolok v hodnote 200,- EUR za každého spoločníka za zápis do zoznamu správcov.

Ďalšie informácie

Často kladené otázky

Často kladené otázky súvisiace s činnosťou správcov.

Formuláre

Formuláre pre žiadosti o zápis do zoznamu správcov a prihláška na skúšku.

Podrobnosti týkajúce sa správcov

Podrobnosti týkajúce sa správcov podľa smernice Európskeho parlamentu a Rady 2006/123/ES.

Informácie o poplatkoch

Správne poplatky správcov a ročný poplatok správcu.

Správcovská skúška

Informácie týkajúce sa skúšok správcov konkurznej podstaty.