- preukazuje odbornú spôsobilosť (kópiou vysokoškolského diplomu v odbore právo alebo ekonómia a kópiou osvedčenia o vykonaní správcovskej skúšky);
- dokladá zriadenie kancelárie
- nájomnou zmluvou, podnájomnou zmluvou alebo listom vlastníctva alebo iným vhodným dokladom (napr. súhlasom vlastníka nehnuteľnosti na zriadenie kancelárie),
- nákresom pôdorysu miestnosti kancelárie,
- grafickým plánom kancelárie, ktorý znázorňuje jej umiestnenie, ak sa kancelária nachádza v budove v rámci určitého areálu,
- situačným plánom kancelárie, z ktorého je zrejmá jej dostupnosť z verejnej komunikácie,
- v oznámení o zriadení kancelárie sa uvedú aj úradné hodiny kancelárie, telefónne číslo, e-mailovú adresu, prípadne číslo faxu;
- preukazuje bezúhonnosť: poskytnutím údajov potrebných na získanie odpisu z registra trestov predložených ako príloha žiadosti alebo priamo na tlačive č. 7 (presný názov : „Žiadosť o odpis registra trestov (7) pre iné orgány“), ktoré je možné si zakúpiť v spoločnosti ŠEVT:
- meno, priezvisko, rodné priezvisko, pôvodné meno alebo priezvisko, ak došlo k zmene mena alebo zmene priezviska, prípadne prezývku osoby, ktorej sa žiadosť týka,
- dátum narodenia, rodné číslo, miesto a okres narodenia, adresu trvalého pobytu a u osoby narodenej v cudzine aj štát narodenia,
- štátne občianstvo,
- pohlavie,
- meno, priezvisko a rodné priezvisko rodičov
Ministerstvo má povinnosť overiť platnosť všetkých údajov z predloženého občianskeho preukazu alebo iného dokladu preukazujúceho totožnosť, čo v praxi znamená, že žiadateľ sa bude musieť dostaviť osobne na Ministerstvo spravodlivosti SR aj s dokladom (občianskym preukazom) alebo zaslať Ministerstvu spravodlivosti SR jeho notárom overenú kópiu;
- preukazuje, že je občanom Slovenskej republiky, iného členského štátu Európskej únie alebo iného zmluvného štátu Dohody o Európskom hospodárskom priestore, a že má trvalý pobyt na území Slovenskej republiky alebo na území iného členského štátu (kópiou občianskeho preukazu);
- preukazuje spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu (čestné vyhlásenie a kópia občianskeho preukazu);
- preukazuje dôveryhodnosť (čestné vyhlásenie – zapracované do formulára žiadosti o zápis fyzickej osoby do zoznamu správcov);
- žiadateľ pripojí fotografiu a kolok v hodnote 4,50 EUR za vyhotovenie preukazu správcu;
- žiadateľ pripojí kolok v hodnote 200,- EUR za zápis do zoznamu správcov.